theme wordpress
آموزشی

سلسله درسهای موفقیت از دیدگاه قرآن

درسهای موفقیت

موفقیت

موفقیت

موفقیت، حاصل تلاش و کوشش است، اما چه تلاشی؟ با چه برنامه ای؟ برای چه هدفی؟ گاهی اوقات فکر می‌کنیم اگر با تمام سرعت مسیر را طی کنیم به هدف می‌رسیم اما متاسفانه این یک طرز فکر غلط در مسیر موفقیت است، زیرا تا مدیریت زمان و برنامه ریزی نباشد، هدف قابل ردیابی نیست. گاهی اوقات، تلاش برای رسیدن به هدف، آنقدر آسان است که اگر به آن عمل شود لازم نیست مسیرهای طولانی را طی کنیم که حتی در برخی موارد منجر به از بین رفتن انگیزه ها و یاس هم شود.

برنامه ویژه

موفقیت

از آنجا که استعدادها و تلاش های همه انسانها با هم متفاوت است ، لذا هر کس برای رسیدن به این اهداف و آرزوی خود ، برنامه های خاص و ویژه ای دارد که البته گاهی این برنامه ها به نتیجه  و شخص هم به هدف خود می رسد.

گاهی هم این برنامه ها به نتیجه نمی‌رسند و شخص در زندگی خود شکست می خورد و موفقیتی کسب نمی‌کند. اگر انسان بتواند زندگی خود را به خوبی مدیریت کند و در همه ادوار زندگی ، چه در جوانی و چه زمان تشکیل خانواده و …  بتواند با کمترین امکانات ، بهترین بهرمندی را داشته باشد، می تواند تمامی موانع را از سر راه خود بردارد و به یک زندگی متعادل و نسبتا خوب برسد. زیرا چه بسا همه امکانات یک زندگی خوب فراهم باشد ، اما به علت اینکه مدیریت ضعیف است ، نتواند از آنها بهره لازم را ببرد.

شهید مطهرى رحمت الله علیه در تعریف سعادت و موفقیت می‌گوید: سعادت و موفقیت عبارت است از: لذت همه ‌جانبه و میل همه‌ جانبه به همه کمالات، به‌طوری ‏که حداکثر کمالات و حظوظ فطرى و طبیعى استیفا گردد. (۱)

مطمئن‌ترین مسیر

موفقیت

یکی از مطمئن ترین مسیرها مسیری است که آفریننده ی یک اثر آن را پیشنهاد میدهد، در صنعت خودروسازی همه ی شرکتها به همراه وسیله ی نقلیه، کتاب راهنمایی هم ارائه میدهند تا خریدار راحت تر بتواند از آن وسیله استفاده کند، همچنین است نظام آفرینش، که تنها خالق شما میتواند راهکارهای موثر برای رسیدن به اهدافتان را به شما ارائه دهد لذا خداوند در قرآن میفرمایند: هرکس از خدا و پیامبرش اطاعت کند، به موفقیت و رستگارى بزرگى نایل شده است. (۲)

با الفبایت همراه باشید!!!

——————————–

(۱) (مجموعه ‏آثار، ج ‏۷، ص ۷۱)

(۲) (احزاب، ۷۱)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن