theme wordpress
آموزشیعلمیهنری

اولین قدم برای هر کار هنری روانشناسی رنگ ها – قسمت ۳

آشنایی با رنگ ها

قدم دوم آشنایی با روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن ها بر  موجودات

قسمت سوم روانشناسی رنگ های فرعی


برای مطالعه قسمت دوم از این سری مقالات روی این لینک کلیک کنید.

برای مطالعه قسمت چهارم از این سری مقالات روی این لینک کلیک کنید.


روانشناسی رنگهای تک رنگی فرعی

نارنجی

رنگی است که دارای انرژی قرمز و حاوی نشاط و شادابی زرد  دارا است؛زیرا از ترکیب این دو به وجود می آید. این رنگ به میزانی که  قرمز داشته باشد تولید عصبانیت نمی کند.این رنگ اگر زیاد استفاده شود ، مثل زرد چشم را نمی زند و آزار دهنده نیست.

——————————

 

این رنگ انسان را نگران و حس ترس را در انسان به وجود نمی آورد.

البته در کل دو حس نسبت به این رنگ وجود دارد ؛ یکی نفرت و یکی عشق . حالت وسطی وجود ندارد.

این رنگ خلاقیت را به نوع خود و به میزان کمی متابولیسم را افزایش می دهد.

جالب است بدانید اگر عاشق این رنگ باشید ، به شما آرامش داده وشبیه رنگ های سرد عمل می کند.

این رنگ حس دوستی را به انسان منتقل می کند.و باعث نشاط و حرکت می شود.

اما باید بدانید که این رنگ تقریبا مثل قرمز تمرکز حواس را به خود جلب کرده و خود را در میان بقیه ی رنگ ها نشان می دهد.

اما در کل در مقابل رنگ قرمز هیچ حرفی برای گفتن از نظر تمرکز حواس ندارد. این رنگ با دلایلی همچون نشاط یا رنگ پرتقالی در لوگو ها استفاده می شود.

——————————

 

دسته افرادی که این رنگ را دوست دارند افرادی هستند.

صادق و خوددار بوده و اصلا به دنبال تمایلات نفسانی نیستند.

این افراد در روابط خود خودار  بوده و نفوذ کردن به آن ها سخت است .اما اگر واقعا آن ها را دوست داشته باشید , به راحت می توانید با آن ها صمیمی شوید.

این افراد منطقی و با دیگران مهربان هستند و احساسات خود را کنترل می کنند.ولی بر حسب گرم بودن این رنگ ، می توان در بعضی موارد عاطفی درگیر احساسات شوند.


بنفش یا ارغوانی با تاثیرات یکسان

 

رنگی که برای ثروتمندان و اشراف استفاده می شود.

کاربرد اصلی آن برای سلطنت ، نماد خلاقیت و بروز حس شهوت در انسان است.

در اصل این رنگ تعادلی بین قدرت به اندازه قرمز و ثبات و وقار آبی است.چون از ترکیب این دو رنگ به وجود می آید.فرزندی از جنس دو رنگ مکمل است ولی با ویژگی های جدا از این دو  رنگ مختص ثروتمندان است.

این رنگ در موارد استفاده زیاد ، باعث بروز حس ترس ، استرس و ناامیدی می شود.که ویژگی همه ی رنگ های سرد است.

این رنگ ،نشان درون گرایی است و فرد را به سوی علم و علوم عرفانی و هر چه که انسان را از اجتماعی شدن دور می کند ، می کشاند.

——————————

 

این رنگ اصولا برای لگو های لوکس و اشرافی استفاده می شود .

البته که استفاده از هر رنگی را در لوگو ها داریم ، ولی اگر  عمیق تر خواستید خودتون باید جست و جو کنید.

——————————

 

افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند افرادی هستند که تقریبا خود خواه هستند و به مقدار کمی به دیگران توجه دارند وبا این حال دوستان خود را خیلی دوست دارند.و برای دوستی خود ارزش قائل می شوند.  افرادی کله شق و  با اراده هستند.


پایان قسمت ۳ از ۴


برای مطالعه ی قسمت دوم از سری مقالات روی این لینک کلیک کنید.

برای مطالعه ی قسمت چهارم از سری مقالات روی این لینک کلیک کنید.


با ما همراه باشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن