theme wordpress
آموزشی

آشنایی با محیط کاربری فتوشاپ

در مقالات قبلی با نرم افزار فتوشاپ و نحوه کار کرد این نرم افزار قدرتمند آشنا شدیم. همچنین بررسی کردیم که فتوشاپ در چه مواردی کاربرد دارد. پس از آشنایی کلی با فتوشاپ نوبت به آن رسیده که به بررسی رابط کاربری و محیط این نرم افزار بپردازیم.

ابزار - فتوشاپ

پیشنهاد من به شما کاربران عزیز وبسایت الفبایت این است که مطالب مقدماتی که در این مقاله و مقالات بعدی به شما ارائه می‎دهم را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانیم با راحتی و لذت بیشتری پروژه‎های حرفه‎ای را پیش ببریم.

محیط کاربری فتوشاپ

وقتی فتوشاپ را برای اولین بار باز میکنید با محیطی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد، این نوع چیدمان که مورد بررسی قرار می‎گیرد، حالت پیش فرض یا Essentials نام دارد، که برای افراد تازه‎کار همین حالت پیش فرض توصیه می‎شود.

ابزار - فتوشاپ

با هم به بررسی قسمت‎های شماره گذاری شده میپردازیم تا با این موارد بیشتر آشنا شویم.

  • ۱- نوار منو:

  • شامل اغلب فرامینی است که در فتوشاپ قرار دارد. با کلیک کردن بر روی هر کدام از این گزینه‎ها می‎توانید منوی آبشاری مربوط به آن را مشاهده نمایید. همانطور که در تصویر مشخص است، درکنار هر دستور کلیدهای میانبر مربوط به آن نیز نوشته شده است، که فراگرفتن و عادت به استفاده از این کلیدهای میانبر با تمرین و تکرار باعث تسریع در کار طراحی می‌شود.

ابزار - فتوشاپ

  • ۲- جعبه ابزار:

  • تمامی ابزارهای فتوشاپ که برای جابه جا کردن، دوربری کردن، کشیدن، نوشتن، زوم کردن و… به کار می‎روند در این قسمت قرار گرفته‎اند در نسخه‎های جدید فتوشاپ با نگه داشتن نشانگر موس روی هرکدام از ابزارها، کاربرد آن ابزار به شما نشان داده می‎شود. همچنین شما با کلیک کردن و نگه داشتن روی ابزارهایی که کنار آیکون آن ابزار یک علامت کوچک است، میتوانید ابزارهایی که در یک خانواده هستند، و کلیدهای میانبر آنها را مشاهده و در صورت نیاز استفاده کنید.

ابزار - فتوشاپ ابزار - فتوشاپ

ابزار - فتوشاپابزار - فتوشاپ

  • ۳- نوار تنظیمات:

  • با انتخاب هر ابزار شما نیازمند یک سری تنظیمات هستید. برای مثال زمانی که ابزار brush را انتخاب کرده‎اید نیاز است که نوع و شکل قلم، اندازه، رنگ و یا میزان شفافیت قلم را به صورت دلخواهتان تغییر و تنظیم کنید. برای دستیابی به این مهم می‎توانید از کادری که پس از انتخاب ابزار در بالای صفحه ظاهر می‎شود استفاده کنید.

ابزار - فتوشاپ

  • ۴- پنل‎های فتوشاپ:

  • این قسمت شامل پنل هایی مفید برای طراحان است که در زمینه‎های مختلف به کمک ما می آیند. برای اضافه و کم کردن این پنل‎ها کافیست به بخش windows که در نوار منو قرار دارد بروید و از لیستی که مشاهده می‎کنید پنل موردنظرتان را فعال یا غیرفعال کنید. پس از فعال شدن ، برای قرار دادن این پنل‎ها در جای مناسب کافیست پنجره بازشده را به محل مورد نظر بکشید و پس از مشاهده حاشیه آبی رنگ، رها کنید.

ابزار - فتوشاپ

  • ۵- محیط کار :

  • در این بخش شما پیش نمایش کار خود را می‎بینید. تمامی تغییرات اعمال شده توسط شما در این بخش انجام می‎شود.

در پایان باید توجه داشته باشید که یادگیری فتوشاپ فقط و فقط با تمرین و تکرار صورت میگیرد و استمرار در این کار به مرور زمان از شما یک طراح بی‎نقص می‎سازد. درنتیجه نکته مهم پس از مطالعه این آموزش و دیگر آموزش‎هایی که برای شما قرار خواهیم داد، این است که شما تمامی مطالب و تمرینات گفته شده را انجام دهید و خودتان نکات جدید را کشف کنید و اطمینان داشته باشید که تنها این روش از آموزش دیدن (تکرار و تمین و کشف نکات توسط خودتان) می‎تواند شما را به موفقیت در زمینه کار با این نرم افزار برساند.

ابزار - فتوشاپ

در مقاله بعدی خواهیم آموخت که چگونه اولین پروژه را را در فتوشاپ ایجاد کنیم و از آن خروجی بگیریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن