theme wordpress
آموزشینقد و بررسیهنری

تحلیل لوگو:آئودی (Audi)

آئودی (Audi) به چه معناست و چرا چهار حلقه‌ی به هم پیوسته؟

چهار حلقه آرم آئودی (Audi) نمایانگر چهار شرکت کنسرسیوم اتویونیون (کنسرسیم به شرکت‌هایی گفته می‌شود که به صورت یکی و ترکیبی فعالیت می‌کنند اما به علت این که فعالیت‌هایی جدا از یک شرکت واحد از هم دارند به آنها نام کنسرسیم اتلاق می‌شود. از طرفی «اتویونیون» یک اسم ترکیبی است که از ترکیب دو کلمه Auto+Union تشکیل می‌شود.) است، که با ادغام در یکدیگر این شرکت بنا نهادند: د.کا.و، هورش، و اندرر و آئودی (Audi).

البته ذکر این نکته که این اسم معروف، ترجمه (هورش) نام یکی از مدیران این شرکت است خالی از لطف نیست.

تاریخچه‌ی چهار حقله‌ی معروف

۱- هورش:

 پایه‌گذار شرکت (Audi) و یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی، که پیش از آنکه کارخانه خود را به‌طور مستقل بنیان نهد، در شرکت‌های مختلفی فعالیت نموده بود که از جمله آنان می‌توان به ۳ سال مدیریت وی در کارخانهٔ کارل بنز شهر مانهایم اشاره کرد.

۲- آئودی:

کارخانهٔ دوم که در سال ۱۹۰۹ توسط آگوست  هورش پایه‌گذاری شد، دیگر قادر به حمل کردن نام او نبود؛ بنابراین نام «آئودی»  برای این شرکت برگزیده شد.

واژه هورش (Horch) در زبان آلمانی، فعل امر از ریشه «گوش‌کردن» یا «شنیدن» است و به معنای «گوش کن» و یا «بشنو» است.

 Audi از ابتدا به عنوان نام اصلی انتخاب گشته بود ولی، برای مدتی توسط مدیران برداشته شده و برای باری دیگر در سال ۱۹۶۵ به عنوان اسم اصلی میان عموم مردم شناخته شد.

۳- واندرر:

دو مکانیک به نام‌های یوهان بابتیست وینکلهوفر و ریچارد آدولف یِنیکه، از سال ۱۸۸۵ در شهر «کمنیتس» تعمیرگاه دوچرخه داشتند. آنان پس از یک سال، خود تولیدکنندهٔ دوچرخه شدند، که با نام «واندرر» به بازار عرضه شد.

۴-دکاو :

این کارخانه کار خود را در سال ۱۹۰۲ با نام «راسموسِن اند اِرنست» در شهر کمنیتس آغاز کرد. جداکننده‌های روغن از بخار برای دستگاه‌هایی که با بخار آب کار می‌کردند، گِلگیر، چراغ‌های خودرو و انواع سانتریفیوژها، از جمله تولیدات شرکت دی‌کی‌دبلیو بودند.

ویژگی‌ها و مزیت‌ها

این لوگو بسیار ساده است و این دقیقا نقطه‌ی قوت آن است. اگر دقت کرده باشید، نقطه‌ی مشترک تمامی لوگوهای معروف سادگی بی حد و مرز آنان است.

این لوگو در ذهن همه افراد جامعه است و شما اگر یک بار این لوگو را ببینید نمی توانید این لوگو را فراموش کنید. (در ادامه تحسین ساده بودن)

این لوگو بسیار مفهومی بوده و تقریبا یک تاریخچه از این شرکت را در دایره های کوچک خود جای داده است. 

ممنون که ما را همراهی کردید.

در ادامه با الفبایت همراه باشید!!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن