theme wordpress
آموزشینقد و بررسیهنری

تحلیل لوگو: بی ام و ( BMW )

BMW مخفف چیست؟

BMW مخفف Bayerische Motoren Werke یا Bavarian Motor Company است. این شرکت معروف در سال ۱۹۱۳ در مونیخ آلمان پایه گذاری شد و کار خود را در رابطه با موتورهای هواپیما آغاز کرد.

تحلیل لوگو: بی ام و (BMW)

مفهوم پشت این لوگو

 آرم بی ام و ( BMW ) شامل ۴ ربع دایره است که یکی در میان آبی و سفید هستند و خیلی از افراد بر این باورند که این نمادی از ساخت ملخ هواپیما است، اما یک تصوّر غلط در مورد لوگوی بی ام‌ و، این است که طراحی آن به ساخت ملخ هواپیما برمی‌گردد؛

به این معنا که بخش‌های سفید رنگ نمادی از ملخ‌ها و بخش‌های آبی‌رنگ نمادی از آسمان هستند.

البته یک نکته دیگر درباره ی این لوگوی مشهور و با وقار وجود دارد این است که در واقع، این رنگ‌ها به زادگاه بی ام‌ و، یعنی ایالات باواریای آلمان برمی‌گردند.

این نکته از اعتبار بیش‌تری برخوردار است؛ زیرا  رنگ های سفید و آبی، هم برای مردم آلمان معنای خاصی دارد و هم ترکیب رنگی اصلی پرچم این ایالات است. از طرفی حضور پرچم اصلی در این لوگو از نظر کشور آلمان مشکل داشت؛ از این رو، این پرچم آلمان را با تغییر جزئی در لوگوی BMW جا کردند.

باواریا آلمان

تاریخچه‌ای کوچک از این شرکت بزرگ

این شرکت در سال ۱۹۱۳ میلادی (۱۲۹۲ شمسی) در مونیخ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز (Rolls-Royce Motor Cars) و مینی(Mini) است.

شرکت بی ام‌ و، در سال ۲۰۱۵ بیش از دو میلیون و چهارصد هزار وسیلهٔ نقلیه تولید کرد.

این شرکت در حال حاضر در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید اتومبیل دارد.  تاسیس شد، به فعالیت در زمینه موتور هواپیما مشغول بود.ب ام و در سال های جنگ جهانی اول، مشغول ساخت موتور هواپیماهای نظامی بود و بعد به کار طراحی و ساخت هواپیما افتاد.

ویژگی‌ها و مزیت‌ها

این لوگو با این که مفهومی نه چندان کوچک را در خود جا کرده است، تقریبا ساده است. این لوگو احساس آرامش به انسان می دهد. و علت این آرامش رنگ آبی زیبای آن و ترکیب آن با سفید و از همه مهم تر شکل دایره ای کلاسیک آن است که یاد آور قدمت این غول ماشین سازی است. همان طور که در بالا اشاره کردیم این نیم دایره ها در معنای ترکیب ملخ هواپیما در آسمان است.

این لوگو به راحتی سیاه و سفید شده و در طول سال ها تغییراتی بسیار کوچک رو آن انجام شده که آن را یک ایده‌آل کلاسیک کرده است.

ممنون که ما را همراهی کردید.

در ادامه با الفبایت همراه باشید!!

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن