theme wordpress
آموزشینقد و بررسیهنری

تحلیل لوگو: مرسدس بنز (Benz)

ریشه و معنای مرسدس چیست؟

مرسدس اسمی است اسپانیایی، که معنای آن وقار و زیبایی است.

لوگو مرسدس در چه سالی طراحی شده است؟

این لوگو در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید و در سالهای ۱۹۰۹ (دو بار) ،‌ ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ به طور مجدد طراحی شد تا آنکه در سال ۱۹۲۶ برای آخرین بار به تصویر کشیده شد و نتیجه آن ستاره‌ای طلایی شد که در درون دایره‌‌ای محصور شده است. و این طرح تا به امروز ثابت باقی مانده است.

ستاره سه‌پر نماد چیست؟

ستاره سه‌پر مرسدس، نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است.

این لوگو (Benz) برای نمایش جاه‌طلبی‌های کمپانی در سه حوزه خشکی، دریا و هوا تهیه شده است و در سال ۱۹۲۶، نزدیکان «بنز» (Benz) یک حلقه بیرون به این لوگو اضافه کردند که در ابتدا به صورت یک تاج گل به کار رفته بود.

این نشان برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد.

نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ ۱۹۳۷ طراحی شده است.

پیشرفتی در طراحی

لوگوی (Benz) در ابتدای تاسیس این شرکت یک لوگوی شلوغ و پر از علامت‌های سلطنتی بود. اما در آخرین طراحی مجدد این لوگو به این لوگوی کامل و زیبا که با دارا بودن تمام این ویژگی‌ها از سادگی به سزایی برخوردار است.

این لوگو به اندازه ی کافی مفهومی است و بسیار ساده شده است البته با تمامی این تفاسیر لوگو شرکت حتی قبل از طراحی مجدد بسیار معروف و برای همه آشنا بود و همه اینها را مدیون ماشین‌های باقدمت خود بوده است.

البته از این حرکت بنز در تغییر لوگوی خود می توان فهمید که حتی بزرگترین شرکت‌های دنیا نیز که لوگوی معروفی دارند دست از پیشرفت برنمی‌دارند و همیشه سعی در ایجاد تغییری برای بهبود و مدرن کردن آن می‌کنند.

ویژگی‌ها و مزیت‌ها

لوگوی جدید بنز  (Benz) قابلیت سیاه و سفید شدن دارد و ترکیبی از خشونت و جاه‌طلبی‌های کمپانی و راحتی و زیبایی درونی آن است که آن را می‌توان در سه تیغه‌ی داخلی و انحنای دایره‌ای شکل بیرون این سه تیغه به راحتی مشاهده نمود. 

شاید طراح خشونت را مد نظر نداشته اما ماهیت خشن ماشین این ذهنیت را به شکل خودکار به طرح القاع می‌کند.

ممنون که ما را همراهی کردید.

در ادامه با الفبایت همراه باشید!!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن