theme wordpress
آموزشینقد و بررسیهنری

تحلیل لوگو: هیوندای ( hyundai )

هیوندای به چه معناست و گذشته ی این شرکت چیست؟

بیشتر مردم دنیا با دیدن لوگوی شرکت خودروسازی کره جنوبی، فوری یاد اسم خاص این شرکت می افتند. هیوندای ( Hyundai ) در معنا نام یکی از الهه‌های کره جنوبی است .

هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ی خودرو در سطح جهان است. این شرکت در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ(بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تأسیس شد.

لوگو جدید این شرکت که در سال ۱۹۹۳ طراحی شده است، لوگوی بسیار مفهومی است که در ادامه این مقاله به بررسی دقیق آن می‌پردازیم.

مفهوم پشت این لوگو

چیزی که در نگاه اول به صورت یک حرف H انگلیسی به نظر می‌رسد، در واقع نمادی از دست‌ دادن دو نفر با یکدیگر است.نمادی که تنها در ناخودآگاه شما ثبت می شود و شاید شما هرگز متوجه آن نشوید، ولی تاثیر خود را کامل بر ذهن شما می گذارد.

هیوندای و مشتری با اعتماد و رضایتی که در محصولات این کمپانی وجود دارد، با یکدیگر توافق می‌کنند.

حلقه بیرونی در این لوگو، جاه‌طلبی‌های این کمپانی آسیایی در سطح جهان است و نشان می دهد که هیوندای یک شرکت جهانی است.

ویژگی‌ها و مزیت‌ها

این لوگو بسیار کامل و جامع است و با وجود سطح بالا بودن آن بسیار ساده طراحی شده است. لوگو هیوندای مطابق با قوانین چاپ جهانی طراحی شده است و به راحتی در ذهن جا می گیرد.

اما مهم ترین نکته این لوگو داشتن یک مفهوم عمیق در طراحی لوگو است. با توجه به مطالبی که در مقاله سخترین کار گرافیست-طراحی لوگو ذکر شده است، این گونه مواردی که با ناخودآگاه انسان سر و کار دارند راه را برای ثبت شدن در ذهن هموار کرده و به راحتی ذهن مخاطب را از خود پر می کنند .

و این در ذهن ماندن بدون خواست مخاطب باعث می شود که مخاطب نسبت به لوگو احساس آشنایی و صمیمیت داشته باشد و این به تنهایی یک پیشرفت بزرگ برای این شرکت جهانی است.

با الفبایت همراه باشید!!!۱۰

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن