theme wordpress
فناوری

بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۹

بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۹

امروزه یکی از پر بحث‌ترین مباحث روز، بحث بهترین زبان برنامه نویسی است. برنامه نویسی امروزه یکی از شغل‌های محبوب در تمامی رشته‌های مرتبط و حتی غیر مرتبط با علم رایانه است. یکی از متداول‌ترین سوالاتی که افراد در ابتدای این راه می‌پرسند این است که چه زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم ؟ کدام زبان برنامه نویسی بهتر است ؟ بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۹ کدام است؟ محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی کدام است؟

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی و رتبه بندی بهترین‌ زبان‌ های برنامه نویسی سال ۲۰۱۹ بپردازیم.

با الفبایت الفبای بهترین‌ها همراه باشید.

Python، مار پیشتاز برنامه نویسی!

پایتون بهترین زبان برنامه نویسی سال 2019 , لوگوی زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون امروزه یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی سطح بالای حال حاضر جهان است و می‌توان آن را بهترین زبان برنامه نویسی سال ۲۰۱۹ دانست. این زبان برنامه نویسی شیءگرا از سینتکس و دستورات بسیار ساده‌ای برخوردار است. اگر زبان‌های برنامه نویسی دیگر از جمله ++C و جاوا را تجربه کرده باشید سادگی این زبان را به شدت درک می‌کنید. پایتون از ماژول‌ها و پکیج‌ها پشتیبانی کرده و می‌توان به یکی از نقاط قوت آن به این مورد اشاره کرد. این زبان به جای کامپایلر از مفسر (Interpreter) استفاده می‌کند که این مورد دیباگ کردن کدها را بسیار آسان می‌کند. تفاوت مفسر و کامپایلر را در مقاله ای به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

از فریم ورک‌های معروف پایتون می‌توان به  Django و  Flask و Pyramid و Dash اشاره کرد. سایت‌های معروفی همچون Pinterest و NASA و Instagram با این زبان نوشته شده است. زبان پایتون برای یادگیری بسیار ساده است اما اگر اولین زبانی است که به یادگیری آن اقدام کرده‌اید پیشنهاد الفبایت این است که به سراغ این زبان نروید.

 

Java Script، از اسکریپت تا زبان!

جاوا اسکریپت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی

جاوا اسکریپت در ابتدا یک زبان اسکریپت نویسی بود که در کنار HTML و CSS برای بهبود بخشیدن به صفحات وب به وجود آمد. محبوبیت این زبان اسکریپت نویسی تا به جایی زیاد شد که در ماه جوئن ۲۰۱۸ نسخه‌ی پایدار آن به عنوان یک زبان برنامه نویسی منتشر شد.

جاوا اسکریپت نیز همانند زبان پایتون از مفسر (Interpreter) استفاده می‌کند و نیازی به کامپایل شدن ندارد. امروزه جاوا اسکریپت به سرعت در حال پیشرفت است و فریم ورک‌های بسیاری از جمله Ionic ، React ، Angular ، node.js برای این زبان برنامه نویسی ارائه شده است. جاوا اسکریپت از معدود زبان‌های برنامه نویسی است که هم در سمت سرور و هم در سمت کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد و این یکی از نقاط قوت این زبان برنامه نویسی است.

تذکر!!!

بسیاری از افراد این زبان را با زبان Java اشتباه می‌گیرند در حالی که به غیر از تشابه اسمی این دو زبان هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

نظر شما درمورد این زبان چیست؟ آیا آن را به عنوان یک زبان برنامه نویسی می‌پذیرید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

php، به بزرگی یک فیل!

php یک زبان برنامه نویسی متن باز، شیءگرا و سمت سرور است. این زبان برنامه نویسی برای توسعه صفحات وب پویا طراحی شده است و بین توسعه دهندگان وب از محبوبیت خاصی برخوردار است. این زبان یک زبان برنامه نویسی تحت لینوکس بوده که امروزه بر روی سیستم عامل متفاوت اجرا می شود.

از php برای مدیریت محتواهای داینامیک، مدیریت پایگاه داده و طراحی سایت های تجارت الکترونیک استفاده می‌شود. از فریم ورک‌های معروف این زبان می‌توان به Laravel ، Codeigniter ، Symfony ، Phpcake ،Yii  و Zend اشاره کرد. در اصل php برای برنامه نویسی کارهای پشت پرده یا Backend استفاده می‌شود.

از سایت‌های معروفی که با این زبان نوشته شده‌اند می‌توان به آپارات، دیجیکالا، فیس بوک و یاهو اشاره کرد.

اگر می‌خواهید که از یادگیری این زبان برنامه نویسی لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم که برروی Html و CSS تسلط کافی را داشته باشید.

Java، طعم شیرین یک فنجان قهوه!

زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی شیءگرا است که در سال ۱۹۹۵ عرضه شد و امروزه صاحب این زبان برنامه نویسی شرکت اوراکل است. طبق آمار امروزه ۳ میلیارد دستگاه از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند. هدف از طراحی زبان جاوا این بود که یک بار برنامه نوشته شود و بتوان آن را بر روی سیستم عامل‌های مختلف اجرا کرد. این موضوع با مفهومی در جاوا به نام (Java virtual machine(JVM تعریف می‌شود. جاوا از معدود زبان‌های برنامه نویسی است که از مفهومی به نام زباله دان خودکار حافظه (Java Garbage Collector) استفاده می‌کند که می‌توان به وسیله‌ی آن متغیرهای اضافی را از حافظه حذف کرد.

مدیریت دسترسی به متغیرها یا کپسوله سازی (Encapsulation)  نیز یکی از نقاط قوت مهم جاوا است. طبق آمار سایت Code-academy در سال ۲۰۱۹، ۸۸ درصد بازار جهانی تلفن های هوشمند متعلق به سیستم عامل اندروید بود که زبان برنامه نویسی اندروید جاوا است. از فریم ورک‌های معروف جاوا می‌توان به Spring mvc و JSF اشاره کرد. اگر یک مبتدی در برنامه نویسی هستید پیشنهاد الفبایت یادگیری زبان جاوا است.

#C، عضو مدرن خانواده

زبان برنامه نویسی #C

زبان برنامه نویسی #C (تلفظ:سی شارپ) یک زبان همه منظوره شیءگرا است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته است. این زبان از لحاظ سینتکسی بسیار به زبان سی و جاوا نزدیک بوده و برای افرادی که با این زبان‌ها آشنایی دارند یادگیری آن آسان است. این زبان برای توسعه‌ی پروژه‌های شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از زبان سی شارپ بیشتر به منظور طراحی رابط گرفیکی، برنامه‌های تحت وب، برنامه‌های کنسولی و طراحی بازی که بر روی net framework. اجرا می‌شود استفاده می‌شود.

net framework. یک بستر توسعه است و یا به عبارتی یک کتابخانه از با بسیاری امکانات است که به کمک آن دیگر نیاز نیست تمام کدهای مورد نیاز یک اپلیکیشن به صورت دستی نوشته شوند.

خیلی‌ها بر این تفکراند که زبان #C یک زبان قدیمی و کهنه است و بهتر است به سراغ زبان های جدیدتر رفت. اما این نکته را باید مدنظر داشته باشید که این زبان تا به امروز در حال بروز رسانی است و ورژن‌های جدیدی از آن ارائه شده است.

در بالا ۵ زبان از بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۹  را مطالعه کردید. به نظر شما کدام زبان برنامه نویسی بهترین است؟ و همچنین بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام زبان است؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

    1. مشتکرم. از نظر تیم الفبایت این رتبه بندی پیشنهاد شده است اما نظر شما هم بسیار متین و قابل تامل است. ممنونم از نظرتون

    1. متشکرم
      زبان های مدرن هر روز در حال پیشرفت هستند و زبان های سطح بالای بیشتری معرفی می شوند. اینکه این زبان ها به زودی جایگاهی به خود اختصاص دهند دور از ذهن نیست اما هنوز به جایگاه مطلوب و محبوبیت خود بین برنامه نویسان نرسیده اند.
      با تشکر از سوال خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن