theme wordpress
هنری

COCO Making POP !!

“بسم الله الرحمن الرحیم”

بدون مقدمه میرویم سراغ اصل ماجرا!

قبل از خواندن این مقاله و برای استفاده بهتر از مطالب آن لطفا انیمیشن Coco را با دقت از نظر بگذرانید و از آن لذت ببرید!!

انیمیشن کوکو

برای دانلود عکس با کیفیت بالا کلیک کنید!

دنیای کوکو

مجله‌ی ۳D Artist در صد و چهاردهمین انتشار مجله‌ی خود درباره‌ی کوکو مطالب جالبی ارائه داد!

این انیمیشن شبیه هیچ کدام از انیمیشن‌های قبلی پیکسار نیست، گرچه پیکسار شاهکارهای زیادی دارد و برای ساخت انیمیشن‌هایش هزینه‌های بالایی می‎پردازد و تحقیقات فراوانی انجام می‎دهد ولی ظاهراّ coco فرق‌هایی با سایر انیمیشن‎های پیکسار دارد!

Unkrich(کارگردان انیمیشن کوکو) می‎گوید که ما برای ساخت این انیمیشن تحقیقات بسیار بزرگی را شروع کردیم. آنها برای ساخت انیمیشن کوکو چندین سفر به مکزیک داشتند!! تا بتوانند درک  بهتری از فضای انیمیشن داشته و از طرفی رنگ و بوی انیمیشن آنها واقعی باشد! و تعجبی ندارد که در این تعداد سفر خود بیش از صد هزار عکس مکان‎های مختلف مکزیک گرفتند!! و در نهایت ما شاهد نتیجه خوبی که حاصل گشته هستیم! نتیجه این سفرهای متعدد و تعداد عجیب و غریب عکس‌هایی که گرفتند سبب شد تا مدل‎های فوق العاده‎ای برای شروع کار فراهم شود و آنها توانستند با این عکس‎ها و فضایی که درک کرده بودند مدل‎های بسیار شبیه که دقیقا حس آن مکان را به بیننده منتقل می‎کند، بسازند! آن‎ها می‎گویند مکزیک زیبا بود! دیوارهای آنجا طوری بود که گویی از اول همینطور بوده‎اند! تکسچرهای زیبایی داشتند و انسان را جذب خود می‎کردند! و با پیشرفت تکنولوژی گویا آنها وظیفه دارند چنین زیبایی‎ها را تصویر کنند!

RenderMan اعجازی در رندرینگ

به گفته‎ی سازندگان راه جدیدی که آن‌ها برای رندر گرفتن تنظیم کرده‎اند یعنی RenderMan، باعثپیشرفت‎های عجیب و غریبی شده است که می‎توانیم تغییر کیفیت را با کمی دقت، نسبت به انیمیشن‎های اخیر پیکسار حس کنیم!

پل ارواح یا پل کمرشکن

اما یکی از معضل‎ها و سختی‎های کار، ساخت پل بزرگ در انیمیشن بود! همانطور که حتما در انیمیشن مشاهده کرده‌اید این پل پر از گلبرگ‎های نارنجی و طلایی رنگ و زیبا بود که در حال حرکت بودند، ساخت چنین چیزهایی به آسانی دیدن آنها نیست!!

یکی از اصلی‌ترین کارها و مشکلاتشان در ساخت چنین صحنه‎ای، عکس العمل‎هایی بود که باید گلبرگ‎ها هنگامی که حیوانات روی آنها قدم بر می‎داشتند، از خود نشان بدهند، آنگونه که در مجله‎ی ۳D Artist نوشته شده، ظاهرا برای ایجاد چنین ارتباطی، در نهایت مجبور به استفاده از نرم‎افزار Houdini شده‎اند.

پشت صحنه ای از صحنه های کوکو!!

ما همین کار را برای یکی از صحنه‎های انیمیشن شگفت انگیزان ۲ در یکی از مقاله‎های هنری سایت انجام دادیم و این بار می‎خواهیم تا این کار را برای انیمیشن کوکو انجام دهیم؛

پشت صحنه ای از کوکو:

انیمیشن کوکو

سرپرست داستان، Jason Katz بود؛ برای ساخت این انیمیشن نزدیک به صد و هفت هزار و صد و شصت استوری برد نقاشی شد! و این یکی از آن چند هزار عکس است:

انیمیشن کوکو

درباه ی Concept Art یا همان هنر مفهومی هم در مقاله های قبلی صحبت کرده‎ایم که از آن برای تصویرسازی دقیق از صحنه استفاده می‎شود از جمله نور، مدل‎ها و… :

انیمیشن کوکو

مرحله‎ی بعدی آوردن کاراکترهای از قبل ساخته شده و ساختمان‎ها و فضای سه بعدی انیمیشن است:

انیمیشن کوکو

مرحله‎ی بعد ساخت انیمیشن که شامل حرکت دادن و pose هر کدام از کاراکترهاست:

انیمیشن کوکو

و در نهایت نورپردازی و رندرینگ انجام می‎شود:

انیمیشن کوکو

کمی دقت کنید! واقعا ساخت چنین چیزهایی به چه میزان وقت و زمان و تحقیق نیاز دارد؟

چقدر منطقی است که برای ساخت این انیمیشن‎ها این زمان عجیب و غریب و هزینه‎های سرسام آور پرداخته شود؟!مگر چه قدر سود پشت این فیلم‎هاست؟! آیا تا به حال هزینه‎ی ساخت اعلام شده (که لزوما واقعی نیست) را با هزینه فروش مقایسه کرده‎اید؟! در بعضی از موارد به نتایج عجیبی نرسیده‎اید؟! این موضوع جای تامل بسیاری دارد…

در مقاله‎های بعدی انشاءلله در این موارد بیشتر سخن خواهیم گفت 

با الفبایت همراه باشید…

نمایش بیشتر

امین مواساتی

دانشجوی حوزه ی هنری انقلاب اسلامی دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف مهارت در مدل سازی سه بعدی و کاراکتر سازی سه بعدی و دوبعدی،انیمیشن سازی سه بعدی و دو بعدی،طراحی دو بعدی،موشن گرافیک،ساخت جلوه های ویژه به صورت حرفه ای،تدوین حرفه ای،مدل سازی ساختمان و ... علاقمند به کارهای هنری،مطالعات تاریخی،سیاسی و مذهبی،فلسفه و منطق،مستند سازی و... عَبدٌ مِن عِبادِالله...!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن