theme wordpress
آموزشیپیشنهاد سردبیرعلمیهنری

سخترین کار گرافیست-طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو


مقاله ی روانشناسی رنگ ها برای طراحی لوگو  


طراحی لوگو تقریبا مهمترین قسمت کار تبلیغات است.هر لوگویی نمی تواند شرکت خود را سرفراز کند و هر شرکتی نمی تواند مشتری را جلب و در ذهن او باقی بماند.تا در وقت مناسب با نمایان کردن خود ، مشتری را به سمت مورد نظر هل دهد.

ما در این مقاله قصد داریم اصول مهم طراحی لوگو را برای شما شرح دهیم.تا لوگوی مناسب و قابل پسند ارائه دهید.

البته قابل ذکر است که طراحی لوگو از سخت ترین کار های یک گرافیست است.این کار به خلاقیت های زیادی احتیاج دارد ؛ در عین این که باید خیلی ساده باشد و این است که کار را سخت می کند.


 

اصول طراحی لوگو

۱-مهمترین اصل: ساده باشد

مهمترین و اصلی ترین اصل طراحی لوگو ، ساده بودن لوگو است.زیرا این اصل پایه‌ی بقیه اصل ها بوده و ضمانتی بر مابقی اصل ها است.


 

۲-در ذهن بماند

 

 

این اصل دقیقا کار تبلیغاتی لوگو را بیان می کند.

لوگو باید به گونه آیی طراحی شود .تا در ذهن مخاطب تهنشین شود و در صورت مشاهده دوباره سریع به یاد آورده شود.ضمانت نامه ی این اصل ساده بودن لوگو است.

هر چه ساده تر در ذهن ماندن بیشتر.


۳-طرحی برای همه ی زمان ها

 

لوگو نباید محدود به زمان و دوره ای خاص باشد.

البته ما در مورد بدنه اصلی لوگو بحث می کنیم.چون که شرکت های بزرگ هم هر چند سال یکبار طرح های خود را تغییر می دهند.ولی بدنه اصلی آن را حفظ می کنند .

این نکته که بدنه اصلی باید به گونه ای طراحی شود که برای سالیان سال استفاده شود.خیلی مهم است.


۴-قابلیت سیاه سفید شدن

 

لوگو باید به گونه ای طراحی و رنگ آمیزی شود که قابلیت سیاه و سفید شدن را داشته باشد. ایناصل از اصول طراحی و چاپ جهانی بودهو برای این که لوگو رسمیت داشته باشد خیلی مهم است.


۵-در حوزه کاری باشد

 

حوزه عکس بالا سلامت است

لوگو باید با حوضه کاری خود متناسب باشد.

البته این نکته که فلسفه در طراحی لوگو دارای اهمیت است پس اگر لوگویی طراحی کردید که در نگاه اول به نظر همه مرتبط نبود.ولی شما برای آن فلسفه ای دارید.این اصل را کلا دور بریزید و کار ی که از نظر خودتان درست را بکنید اصول برای انجام کار درست است ولی بعضی مواقع اشتباه می کنند.

عکس بالا در حوضه تفسیر است که مشاهده می کنید این صورت مار به صورت برعکس یه موشک در حال حرکت است.


۶-مخاطب خود را بشناسید

 

مخاطب خود را شناسایی کنید و ذهنیت و نوع تفکر اکثریت آنها را بشناسید.

مخاطب خود را روانشناسی کنید.و بر اساس آن ها لوگو را طراحی و رنگ آمیزی کنید.

نه براساس علاقه شخصی خود که این نکته را فراموش نکنید که  مهمترین کار لوگو درگیر کردن ذهن مخاطب و علاقه است.نه علاقه طراح.

برای مثال

باید در کار های سخت و خشن و در هیجان، بیشتر از خط های صاف و نوک تیز  استفاده کنید .و رنگ آمیزی آن را بیشتر سمت رنگ  های گرم برده.

اما زمانی که کار لوگو شما کار های آرامش بخش و  ذهنی و روزمرگی است  .

باید از انحنای های زیاد همراه خطوط با تیزی کم و در کل روان استفاده کنید.

استفاده از روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو بسیار مهم است.

میهن پرستان رنگ پرچم را بیشتر استفاده می کنند.


 

۷-لوگو زیاد ببینید

 

 

لوگو های خوب و معروف را زیاد ببینید.ولی تقلید نکنید. از لوگو های خوب الهام بگیرید و یک بار طراحی نکنید.

برای طراحی یک لوگو چندین طرح بزنید.آن را به بقیه نشان دهید و برترین آن ها را از نظر مخاطبان این لوگو انتخاب کنید.این کار ذهنیت عام را برای شما فراهم می کند.و یک نکته مثبت برای پرونده شرکت یا سایت شما محسب می شود.


مداد وسیله ای برای ساخت الماس

 

 

 

طرح های خود را با مداد طراحی کنید.

مداد ذهن انسان را بازتر میکند و در نوع فکرکردن انسان تاثیر می گذارد.

نرم افزار های طراحی کار را آسان می کند .ولی قدت حرکت بی نهایت مغز را محدود می کند.


خلاصه این چند مطلب

 

عکس بالا سر تیتر بوده و در قسمت توضیحات سر تیتر مطالب مهمی ذکر شده است.

 

از منحصر به فرد بودن یا تک بودن طرح خود نترسید. این دقیقا نقطه قدرت لوگوی شماست.

لوگویی که ساده و منحصر به فرد باشد جاودانه می شود.


روانشناسی رنگ ها 


ممنون که همراه ما بودید

در ادامه نیز همراهی خود را از ما دریغ نکنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن