theme wordpress
اخبارهنری

لوگوی جدید الفبایت

مفاهیم لوگوی جدید الفبایت

بدون شک، طراحی لوگو یکی از سخت‎ترین کارهای یک گرافیست است. چرا؟

چون لوگوی قدرتمند باید مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شود؛ این استانداردها عبارتند از ساده بودن و مناسب بودن برای همه‎ی زمان‎ها، قابلیت چاپ سیاه و سفید و بسیاری موارد دیگر که با مراجعه به مقاله بالا می‎توانید آنان رو مطالعه فرمایید. سختی کار آنجاست که یک لوگو در عین حال با داشتن تمامی موارد ذکر شده باید قادر باشد تا رسالت اصلی خود را که، باقی ماندن در ذهن و تبدیل شدن به بهترین نماد تجاری و تبلیغاتی است، را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

حدود یکسال و چند ماه از راه اندازی الفبایت می‎گذرد، در این یکسال اعضای تیم الفبایت در کنار یکدیگر سختی‎ها و چالش‎های متفاوتی را تجربه کرده‎‎اند که در آینده‎ای نه چندان دور این تجارب اندک تبدیل به ابزاری برای کسب موفقیت‎های بزرگ و بیشتر برای این تیم جوان می‎شود.

تیم الفبایت دچار تغییرات بسیاری شد، بسیاری رفتند و بسیاری هم آمدند و به تیم اضافه گشتند، تجربه‎ها افزایش یافت و هر کسی در الفبایت به درک بهتری از تخصص خود رسید، این چنین شد که تیم تصمیم گرفت تا تغییرات خود را نه تنها در باطن بلکه در خارج نیز نمایان سازد، و این جرقه‎ی ایده‎ی لوگوی جدید الفبایت شد.

تیم طراحی الفبایت با همفکری و تلاش مداوم خود و ارائه طرح‎های بسیار در نهایت به طرحی رسیدند که مورد پسند اکثریت تیم واقع شد و از طرفی نیز سبک طراحی آن با وضعیت فعلی الفبایت کاملا مطابقت داشته و قادر است تا روحیه تیم را به خوبی توصیف کند از این رو می‎توان گفت که گل بود و به سبزه نیز آراسته شد!


طراحی با مداد

تمامی ایده و مفاهیم یک لوگو ابتدا با مداد از دنیای ذهن ما به واقعیت منتقل می‎شود، هر ایده‎ایی ابتدا به چند روش مختلف طراحی و پیاده‎سازی می‎شود تا در نهایت بهترین ایده از میان آنها انتخاب شده و تبدیل به نمادی برای برند ما شود.

"طراحی

لوگوی جدید الفبایت طراحی بسیار ساده و به اصطلاح مینیمال دارد.

ساده ترین شکل یک طراحی مدرن با رعایت نکات روانشناسی باعث شده است تا این لوگو به آسانی در ذهن ثبت شود و فراموش نشود. و در عین کلاسیک بودن از یک طراحی مدرن بهره می‎برد. 


مفاهیم درونی لوگو

"طراحی

همانطور که اشاره شد، لوگو فعلی الفبایت می‎تواند به شکلی عالی وضعیت تیم الفبایت را برای مخاطبان خود توصیف کرده و به تصویر بکشد، و این مفهوم ساده و در عین حال مهم چیزی نیست جز سخت‎کوشی و جدیت گروه برای دستیابی به اهداف بلند مدت خود که با نماد تیز بودن لبه‎های طرح به معرض نمایش کاربر در‎می‎آید.

عموما طراحی لوگوهای لبه تیز برای رساندن سخت و مهم بودن یک مفهوم استفاده می‎شود و حس سخت‎کوشی و تلاش را در انسان فعال می‎نماید، کاری که هر استارت آپی باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهد.

این لوگو مفهومی نه چندان کوچک را به ساده‎ترین روش در خود جای داده است. مفهومی که می‎تواند تا سال‎ها به یادگار باقی بماند.

یک تشکر ویژه

در نهایت باید تشکری ویژه کنیم از تیم طراحی و گرافیک الفبایت که با تلاش‎های بی‎وقفه خود در کوتاه‎ترین زمان ممکن لوگویی با چنین کیفیتی ارائه کردند.

با الفبایت همراه باشید!

الفبایت، الفبای بهترین‎ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. لوگوی بسیار زیباییه. ایده این طراحی بسیار جالب است و جذاب شده. اما در بالای صفحه سایت کلمه الفبایت زیاد جالب نشده و میتونست بهتر باشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن