theme wordpress
آموزشینقد و بررسیهنری

تحلیل لوگو:نایک( nike )

نایک( nike )

آرم چک مارک (تیک) معروف، در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی به عنوان آرم تجاری شرکت نایک ثبت گشته است.شاید کمتر کسی باشد که با دیدن این علامت به یاد مارک معروف نایک نیفتد .این لوگو در دنیا به “JUST DO IT  ( nike )” معروف است.

این لوگو، به دست کارولین دیویدسون (Carolyn Davidson )، در سال ۱۹۷۱ و به قیمت بسیار پایین ۳۵ دلار طراحی گشته است.

این لوگو یکی از ساده ترین لوگو های معروف دنیاست. شاید یکی از دلایل موفقیت نایک و معروف شدنش، ساده بودن لوگوی این شرکت باشد که باعث ثبت شدن سریع آن در ذهن انسان است.

 یکی دیگر از دلایل مشهوریت این برند این است که سوپراستارهای زیادی مانند مایکل جردن، لبرون جیمز، آندره آغاسی، ماریا شاراپوا و سرنا ویلیامز از این برند استفاده می کنند.

اولین باری که لوگوی مربوطه در سال ۱۹۷۱ طراحی گشت، نام نایک با رنگ نارنجی بر بالای این تصویر نوشته می شد.

طراحی این لوگو به علت بسیار ساده بودن آن هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده اند .

این لوگو دقیقا بر اساس اصول جهانی طراحی لوگو طراحی شده است.

در این سادگی پر معنا بوده (نام کمپانی نایک از نام الهه پیروزی در یونان باستان گرفته شده است ) این لوگو نماد بال های ای الهه ی شرکت است . این مفهوم بسیار زیبا و پیچده است.

این لوگو به راحتی در ذهن آسان می نشیند و بر اساس قوانین چاپ جهانی طراحی شده و قابلیت سیاه و سفید شدن را دارد.

چون کار شرکت nike ظریف است و کار سخت و خشنی ندارد و کار این شرکت بیشتر بر اساس فعالیت های ورزشی و ظریف است، لوگو دارای خمیدگی است و از شکل های نوک تیز و خشن در آن استفاده نشده است.

با الفبایت همراه باشید…

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن