theme wordpress
آموزشیعلمیفناوری

ترفند:تغییر آیکون فایل‌ها در ویندوز

ترفند:نحوه ی جا به جا کردن کلیک چپ و راست


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما خوانندگان گرامی.

باری دیگر با ترفندی جدید با شما همراه هستیم.

شاید برای شما پیش‌‌آمده که از تصویر پیشفرض فایل‌هایتان خوشتان نیامده باشد یا آنکه می‌خواهید تصویری مرتبط با محتویات پوشه خود تنظیم نمایید اما تا به حال راهی برای حل این مشکل نیافته‌اید. شرکت ماکروسافت برای پاسخ این خواسته کاربران خود قابلیتی طراحی نمود که در ادامه نحوه استفاده از آن را با یکدیگر بررسی خواهیم نمود. با ما در الفبایت همراه باشید.

تغییر آیکون برنامه‌ها:

اگر برنامه‌ای که می‎خواهید آیکون آن را تغییر دهید در دسکتاپ ویندوز شما موجود باشد این کار به راحتی قابل اجراست. برای این کار تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله‌ی اول:

بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید آیکون آن را تغییر دهید کلیک راست کنید.

از منوی قابل مشاهده گزینه‌ی properties را انتخاب کنید. در حالت پیش فرض شما باید در منوی shortcut باشید اگر اینچنین نیست بی‌آنکه نگرانی به خود راه دهید، بر روی shortcut کلیک کنید تا منوی زیر قابل مشاهده شود.

مرحله‌ی دوم:

بر روی گزینه‌ی change icon کلیک نمایید تا منوی iconهای پیش‌فرض باز شود. حال می توانید از میان آیکون ها، تصویر دلخواه خود را برای برنامه انتخاب نمایید.

مرحله‌ی سوم:

حال اگر بر روی یکی از iconها کلیک کنید و گزینه‌ی OK را بزنید سپس پنجره‌ی properties را OK و یا Apply کنید، آنگاه آیکون مربوط به آن برنامه تغییر می‌کند.

تغییر آیکون پوشه‌ها:

برای تغییر آیکون پوشه‌‌ها (که حدس می‌زنم شما بیشتر به‌این منظور این مطلب را برگزیده‌ باشید) باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

مرحله‌ی اول:

بر روی پوشه‌ی مورد نظر کلیک راست کنید و به مانند دفعه پیش گزینه‌ی properties را انتخاب کنید، سپس به منوی customize بروید.

مرحله‌ی دوم:

بر‌روی گزینه‌ی change icon نمایید تا منوی آیکون‌های موجود نمایش داده‌ شود و در نهایت از بین آن‌ها آیکون مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن تمام پنجره‌ها‌ را OK کنید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

امیدوارم از ترفند امروز لذت برده باشید و در ادامه با ما همراه باشید تا ترفندهای دیگری را نیز با شما درمیان بگذاریم.

نظرها و دیدگاه های خود را برای افزایش کیفیت پست‌های بعدی، با ما در میان بگذارید.

با ما در الفبایت همراه باشید!!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن