theme wordpress
نقد و بررسیهنری

از راکی تا کرید-قسمت سوم

با قسمت سوم از سری مطالب «از راکی تا کرید» با شما هستیم. در این سری مطالب قصد داریم تا مرور کوتاهی بر داستان مجموعه فیلم‎های راکی داشته باشیم و در نهایت به بررسی فیلم‎های کرید ۱ و کرید ۲ بپردازیم. با الفبایت همراه باشید…

قسمت اول «از راکی تا کرید»          

قسمت دوم «از راکی تا کرید»

راکی ۴ (Rocky IV)

راکی بالبوا

این فیلم سه سال پس از راکی ۳ و در سال ۱۹۸۵ ساخته شد و “دولف لاندگرن (Dolph Lundgren) ” نقش ایوان دراگو (حریف راکی) را بازی کرد.

داستان 

راکی زندگی آرامی را سپری می‎کند. تا اینکه خبر می‎رسد ورزشکاری روس به نام ایوان دراگو که قهرمان جهان در مسابقات بوکس غیرحرفه‎ای است قدم به مسابقات بوکس حرفه‎ای می‎گذارد.

آپولو کرید که ۵ سال از رینگ دور بوده تصمیم می‎گیرد که به رینگ بازگردد و خود را در مقابل این ورزشکار سرسخت روس محک بزند. او، راکی را از تصمیم خود با خبر می‎کند و از راکی می‎خواهد تا مربیگری او را بر عهده بگیرد. راکی با بی‎رغبتی با تصمیم آپولو موافقت می‌‎کند. هر دو مبارز تمرینات خود را برای مسابقه شروع می‎کنند. راکی می‎داند که ایوان دراگو از قد بلند و بدن ورزیده‎ای برخودار است و با توجه به پا به سن گذاشتن آپولو، کمی نگران آپولو می‎شود.

مبارزه آپولو کرید و ایوان دراگو: 

روز مسابقه‎ی آپولو کرید و ایوان دراگو فرا می‎رسد. راکی توصیه‎های آخر را به آپولو می‎کند. هر دو مبارز وارد رینگ می‎شوند. در همان رانداول خستگی و آشفتگی در چهره آپولو نمایان می‎شود. راکی که نگران حال آپولو است از او می‎خواهد تا مبارزه را متوقف کند ولی آپولو به خود اجازه این کار را نمی‎دهد.

راکی بالبوا

مبارزه در راند دوم از سر گرفته می‎شود. ایوان دراگوی بی‎رحم و سنگدل ضربات مشت سنگینی را به صورت و پهلوهای آپولو روانه می‎کند. در این راند آپولو تبدیل به یک کیسه بوکس متحرک شده که در نهایت از پا درآمده و روی زمین می‎افتد و در همان رینگ جان می‎دهد.

پس از مسابقه راکی اعلام می‎کند که بر سر عنوان قهرمانی و در خاک روسیه با ایوان دراگو مبارزه خواهد کرد.

راکی برای تمرین به کلبه‎ای در روسیه می‎رود. تمریناتی کاملا سنتی در مقابل تمرین ایوان دراگو با به‎روزترین فناوری جهان… 

مبارزه ایوان دراگو و راکی بالبوا:

روز مسابقه یکی از ترسناک‎ترین روزهای مسابقات راکی بود… تمام ورزشگاه مملؤ از طرفداران ایوان دراگو شده بود… در اوایل مسابقهبرتری از آن ایوان دراگو بود. ولی راکی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‎داد تا راند پانزدهم هر دو دوام آوردند ولی ایوان دراگو از مقاومت راکی بهت زده بود…

 

تمام ورزشگاه راکی را به خاطر مقاومت بالایش تحسین می‎کردند… راکی که اعتماد به نفس خود را بدستآورده، رگباری از مشت‎های چپ و راست را به صورت و پهلوهای ایوان دراگو روانه می‎کند… ایوان دراگو روی زمین می‎افتد. او دیگر قادر به ادامه مسابقه نیست. داور شمارش را آغاز می‎کند. ولی ایوان دراگو به نشانه‎ی تسلیم شدن برابر راکی، خود را از رینگ خارج می‎کند. و اینگونه شکست خود را در برابر راکی اعلام می‎کند.

راکی ۵ (Rocky V) 

راکی بالبوا

فیلم راکی ۵ در سال ۱۹۹۰به کارگردانی جان. جی. آویلدسن (کارگردان راکی ۱) و به نویسندگی سیلوستر استالونه ساخته شد.

جالب است بدانید

سیج استالونه، پسر ارشد سیلوستر استالونه، در این فیلم نقش پسر راکی را ایفا می‌کند. همچنین تامی موریسون در نقش تامی گان، یک بوکسور سنگین وزن واقعی است که در این فیلم ایفای نقش کرده است.

داستان فیلم

پس از مبارزه راکی با ایوان دراگو او صدمه های جسمی بسیار جدی می‌بیند. دکتر راکی از او می‌خواهد تا دیگر به ورزش بوکس نپردازد. درنتیجه او دوران بازنشستگی را سپری می‎کند و بیشتر وقت خود را با خانواده می‎گذراند. تا اینکه تامی گان پسر جوانی که به ورزش بوکس علاقه دارد، از راکی می‎خواهد تا او را تعلیم دهد.

راکی تمام زندگی خود را وقف تامی میکند، تا در آینده به یک بوکسور تمام عیار تبدیل شود. تامی در مسابقات مختلف شرکت می‎کند. او تمامی رقیبان خود را از سر راه بر می‎دارد.

راکی بالبوا رینگ مبارزه

یکی از مدیر برنامه‎های تلویزیونی از وجود چنین بوکسوری با خبر می‎شود. او طی یک قرار داد و با پیشنهادهای وسوسه آمیز، مدیر برنامه‎‏های تامی گان می‎شود به این صورت تامی گان، راکی را ترک می‎کند.

او تمام تلاش خود را می‎کند تا از زیر سایه راکی بیرون برود. به همین خاطر او به راکی پیشنهاد مبارزه می‎دهد. آن هم نه مبارزه‎ای رسمی، بلکه مبارزه خیابانی… راکی برخلاف میل خود این مبارزه را می‎پذیرد و درس خوبی به تامی گان می‌دهد.

ادامه دارد…

با الفبایت همراه باشید!!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن