theme wordpress
نقد و بررسیهنری

از راکی تا کرید- قسمت دوم

با قسمت دوم از مطلب از راکی تا کرید در خدمت شما هستیم. 

با الفبایت همراه باشید.

برای مطالعه قسمت اول “از راکی تا کرید” اینجا کلیک کنید.

راکی ۳ (Rocky III)

از راکی تا کرید_ راکی 3

راکی ۳  محصول سال ۱۹۸۲ است. آقای تی (Mr.T) نقش حریف راکی را در این فیلم بر عهده دارد.

داستان فیلم

 پس از پیروزی راکی بر آپولو کرید و کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان، محبوبیت راکی میان دوستداران ورزش بوکس ده چندان شد.

مسابقات زیادی بر سر عنوان قهرمانی با راکی برگزار شد و در تمامی آن ها راکی حریفان خود را با ناک اوت شکست می داد.راکی دیگریکورزشکار معمولی نبود بلکه او متعلق به مردم شده بود.در کوچه و خیابان های شهر حتما ردی از پوستر های راکی می یافتید.عکسراکی رویصفحه اول همه ی مجله های ورزشی چاپ می شد، همچنین او به کار تبلیغات برای شرکت های مواد غذایی نیز مشغول شدهبود…حتیتمرینات ورزشی خود را هم در مکانی بزرگ انجام می داد تا مردم بیایند و تمرین کردن او را ببینند.

در تمامی مسابقات بوکسیکه راکی برگزار می کرد در بین انبوه تماشاچیان، یک بوکسور با انگیزه و خشن به نام کلابر لانگ (Clubber Lang)وجود داشت که تشنهکسب عنوان قهرمانی بود.راکی به خاطر برخی مشکلات و به اصرار همسرش “آدریان” و مربی اش “میکی” تصمیم می گیرد تا در طی،یک سخنرانی با ورزشبوکس خداحافظی کند. اما کلابر لانگ از هر حیله ای استفاده می کند تا راکی را مجاب به برگزاری یک مسابقه دیگر بر سر عنوان قهرمانیکند، اما این بار با او.

راکی دعوت کلابر لانگ به مسابقه را می پذیرد.میکی از اینکه راکی تصمیم گرفته با اینغول بی شاخ و دم مبارزه کند احساس ترس می کند. ولی با این حال آن ها تمرینات خود را در حضورجمعیت بسیار زیادی از مردمانجام می دادند.

روز مسابقه فرا می رسد…

راکی و کلابر لانگ یکدیگر را در رختکن ورزشگاه میبینند.طی یک در گیری لفظی و بعد فیزیکی قلب میکی شروع به درد گرفتن می کند ونفسکشیدن برای او سخت می شود. راکی خیلی آشفته است و نمی داند چه باید بکند…راکی وارد رینگ می شود ولی این بار بدونمربی …ازطرفی نگران حال میکی است و از طرف دیگر حریف او خیلی قدرتمند است…مسابقه با فرمان داور شروع می شود.

راکی،کلابررا زیررگباری از مشت های خود می گیرد ولی این مشت ها بر بدن ورزیده کلابر لانگ بی اثر است.حال نوبت کلابر لانگ می شود که ازراکی زهرچشم بگیرد. در همان راند اول صورت راکی زخمی و ادامه دادن مسابقه برایش سخت شده. در راند دوم کار راکی یکسره شدهو کلابر لانگمی تواند با ناک اوت،راکی را در هم بشکند.

میکی چند دقیقه پس از پایان مسابقه به خاطر ایست قلبی فوت می کند.پس از فوت میکی راکی انگیزه ی انجام هیچ کاری ندارد وقصد دارداز بوکس کناره گیری کند.

روز بعد از مسابقه آپولو کرید به دیدن راکی می آید و راکی را مجاب می کند که به کلابر لانگپیشنهاد مسابقه مجددبدهد. کلابر لانگ که مردی مغرور و پرادعا بود مسابقه مجدد را می پذیرد. در نبود میکی مربیگری راکی را آپولوکرید به عهده می گیرد. اوسعی میکند تا امید را در راکی زنده کند و او را به مقامی که شایستگی آن را دارد برساند.

راکی پس از چندهفته دوری از محل زندگی خود وتحمل رنج و سختی خود را برای این مسابقه آماده می کند.او طی یک مبارزه جانانه،کلابر لانگ مغروررا در هم می شکند و مقام قهرمانیسنگین وزن جهان را از کلابر لانگ پس می گیرد.

ادامه دارد…

منابع: ویکی پدیا | الفبایت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن